miercuri, mai 02, 2007

1 Mai

... m-a prins in Kiruna. Cu această ocazie am privit Ziua Muncii dintr-o altă perspectivă.

1 Mai înseamnă iarbă verde şi pomi înfloriţi, vreo 24 de grade blânde, un pic de vânt proaspăt de primăvară, nisipul de Vamă, mici şi bere (Vanghelizaţi sau nu).

Ei bine, nu. În Kiruna 1 Mai înseamnă iarbă uscată târându-se pe sub zăpada ce pe alocuri depăşeşte încă 50 cm. Înseamnă ninsoare cu fulgi cât ăia de gâscă. Înseamnă o geană roşiatică la linia orizontului care nu ar prezenta dificultăţi de acceptare dacă nu ar fi la Nord şi dacă nu ar fi la 2:30 AM (da. 2:30 dimineaţa). Problema cu gradele în Kiruna de 1 Mai nu este pentru că lipsesc cu desăvârşire. 0 pe muchie. Astfel că atunci când am încercat să găsesc o funcţionalitate (re)cunoscută nisipului de pe lângă miile de lacuri din zonă am fost un pic dezamăgit. În general te poţi plimba cu snowmobilul peste gheaţa lacurilor. Şi dulcele vânt proaspăt de primăvară în varianta Kiruna: 14 m/s (i.e. 50 km/h). Nu vorbesc de mici şi bere cum nu vorbeşti de funie în casa spânzuratului.

Dar. Cum tradiţionala Vamă de 1 Mai m-a ocolit tradiţional în ultimii 24 de ani, am decis să mă răzbun. Şi cu gândul la John-ul ce mi-a plantat microbul pârtiilor m-am înfiinţat pe zăpezile nordului cu snowboardul în picioare. Şi m-am dat: pe roşu, albastru, negru, off şi on track. Printre pomi şi peste dâmburi săritoare, pe gheţuş şi prin pulbere, cu faţa, cu spatele, pe burtă...

Dar totuşi... îmi dă şi mie careva un mic?

5 comentarii:

trainspot spunea...

TE URASC!!!!!!!!!!!!!!

Corina spunea...

eu te-as iubi in continuare daca ai reusi sa pastrezi macar jumate din toata zapada aia pana pe 29 mai :)

trainspot spunea...

EU TE URASC PANA TE INTORCI IN TARA! macar nu mai posta dintr-astea pentru suferinzii de iarna calda din romania.

Clara spunea...

si... ai practicat pozitia shoimu?

plug spunea...

@trainspot.. batrane.. imi pare rau da' aici ma ninge de nu se mai poate. Singura apa lichida pe care am vazut-o de cand sunt in Kiruna e la dus si in cutiile de bere.

@corina.. sezonul se inchide pe 15 iunie :P. Midnight sun skiing?

@clarice.. pozitiile shoimu, delfinul si sacul de cartofi imi sunt cunoscute in cele mai mici detalii. Am avut ocazia sa experimentez si pozitia nuca de cocos, dar am ratat stanca cu 1 metru.