luni, decembrie 11, 2006

lipsa de motivaţie

Mâine este deadline-ul pentru al doilea raport pentru micuţul nostru CanSat. Deadline-ul înseamnă de obicei nopţi nedormite. Iar când pe lângă raportul propriu-zis mai apar şi alte probleme, situaţia devine cel puţin interesantă, dacă nu chiar palpitantă. Aşa se prezintă situaţia acum.

Azi am avut un examen care s-a dovedit mai mult decât o verificare a „cunoaşterii” dobândite în urma cursului. 90 de minute în care nu am gândit. Singurul moment în care simţeam că gândesc era când priveam ceasul şi calculam cât mai am până se termină. În rest, test de reflexe. Am ieşit pe trei cărări. Am venit acasă şi am dormit trei ore neîntors. Am creierul în power-off şi nu pot să-l trec nici măcar în stand-by ca să mă pot apuca de raport. Dar cu toate astea, ştiu că până mâine la prânz, raportul va fi gata.

Cea de-a doua parte a ecuaţiei pe care o reprezintă raportul, este echipa. Ştiu ce pot face eu, dar nu prea ştiu ce pot face ceilalţi. Şi dacă de Masaki nu am nici o grijă (deja mi-a trimis partea lui de raport), iar Johannes eneamţ conştiincios, Yifei şi Zahid mă pun un pic pe gânduri. După o discuţie pe care am avut-o cu Masaki săptămâna trecută, Yifei a trecut sub aripa lui protectoare. Păstrând proporţiile, China sub ocupaţie japoneză, ar fi depăşit deja Europa şi SUA la un loc.
Zahid în schimb reprezintă cu adevărat o problemă. Este cazul tipic de lipsă de motivaţie. A lăsat în Bangladesh o proaspătă şi frumoasă soţie. E specializat pe mecanică, iar aproape tot ce facem aici e automatică, programare şi fizică spaţială. Are deja un master în mecanică. A renunţat la trei burse de doctorat, una în Canada şi două în State, pentru a veni aici. Pe scurt, vrea acasă. Definitiv.

Acum, eu ce să fac? Pe ştate sunt şef de echipă, aşa că trebuie să fac ceva. Şi oricum, raportul nu e evaluat pe bucăţi ci ca întreg. Deja am pierdut 30 de puncte din 100 la primul raport, iar un nou eşec nu dă bine la CV. În aşteptarea unei idei/soluţii mai bune, l-am luat de la corason şi am încercat să-i induc o brumă de motivaţie. Că vezi, că ştii, că te-nţeleg, da’ ştiu că poţi, şi dacă nu, eu sunt aici şi fac eu pentru tine, da’ am nevoie de o promisiune de la tine, mâine la prânz e gata? dacă, nu, nu-i nimic, stau eu toată noaptea şi fac şi partea ta, chit că habar nu am de mecanică.

Aştept sugestii, plângeri, reclamaţii...

p.s. Lungimea postului (sic!) indică o lipsă de motivaţie în a lucra la raport inclusiv din partea subsemnatului

6 comentarii:

merimeriquitecontrary spunea...

avand in vedere ca mai am putin si ma transform intr-o "armata" de zombi scapati de prin morminte, si ca e numai 3 juma' noaptea, am o singura observatie de facut: procedezi tare dragut cu colegul tau. :)
[stiu nu sunt elocventa]

dar, capul sus sunt absolut sigura ca o sa luati punctajul maxim.ca nu degeaba te-au pus pe tine lider :P

plug spunea...

Multumesc de incurajari. Stiu.. Eu sunt dragut prin definitie, dar nu stiu ce compatibilitate are asta cu pozitia de sef de echipa.,,

Corina spunea...

Mda... dragutosenia si sefia... hehe; probabil la ora asta u knocked them dead already with ur skills, asa ca cheers!

merimeriquitecontrary spunea...

am zis io ca nu eram elocventa.
doua pointuri evident:
1.ai abilitati sefisicesti[demonstrat la the cookout de la revelion din clasa a 10-a si in clipele de restriste de la petrecerea surpriza a corinei].
2. mai esti si de treaba cu colegii ;;)

rezultanta este un k.o. total probabil.

Anonim spunea...

so, what happened?:)

plug spunea...

Cum raportul meu a ajuns in centrul atentiei multora (din fericire, desi nu chiar in centrul, dar cel putin si in atentia profului), promit un post mai pe larg cand voi primi evaluarea. Pana atunci, am scos un raport de 72 de pagini (cu 20 mai mult decat media), plin de poze frumoase si colorate. Am incredere ca o sa fie bine, mai ales ca am platit 30 de euro pentru tiparire si nu prea as vrea sa repet aceasta cheltuiala.. Zahid nu s-a aratat foarte impresionat de insistentele mele, da pana la urma si-a predat partea de raport la timp si cu suficiente adaugiri fata de varianta originala.